Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, bilimsel bilginin toplumsal faydaya dönüşmesi misyonuyla hareket ederek, Bilimsel Araştırma Projeleri (BAP) Koordinasyon Birimi aracılığıyla ekonomik ve sosyal alanlarda çok sayıda araştırmayı desteklemektedir. Üniversitemiz bünyesinde, Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Uygulama ve Araştırma Merkezi (ESAM) vizyonuyla uyumlu olarak yürütülen bu projeler, bölgesel ve ulusal düzeyde karşılaşılan sorunlara yenilikçi çözümler sunmayı, toplumsal refahı artırmayı ve sürdürülebilir kalkınma hedeflerine katkıda bulunmayı amaçlamaktadır.
Desteklenen projeler, disiplinlerarası bir yaklaşımla toplumun farklı katmanlarına dokunan geniş bir yelpazeyi kapsamaktadır:
Toplumsal Sorumluluk ve Kapsayıcılık: Projelerimiz, afet farkındalığı eğitimlerinden engelli bireylerin kampüs yaşamındaki erişilebilirliğinin artırılmasına, kırsaldaki kadınların sağlık okuryazarlığından yaşlılara yönelik öğrenme programlarına kadar birçok önemli konuya odaklanmaktadır. Bu çalışmalarla daha bilinçli, dirençli ve kapsayıcı bir toplum hedeflenmektedir.
Bölgesel Kalkınma ve Kültürel Miras: "Bolu İçin Projem Var" gibi özel çağrılarla desteklenen araştırmalar, Bolu'nun coğrafi işaret potansiyeli taşıyan ürünlerinin belirlenmesi, kültürel ve tarihi değerlerinin (Mudurnulu alimler, arkeoparklar vb.) gün yüzüne çıkarılması ve yerel ekonominin canlandırılması için somut çıktılar üretmektedir.
Sürdürülebilirlik ve Çevre Bilinci: Üniversite yemekhanelerindeki gıda israfının analizinden atık yönetimi ve iklim değişikliğine uyum konularında kadınların güçlendirilmesine kadar uzanan projelerle, çevreye duyarlı ve sürdürülebilir bir gelecek için bilimsel temeller oluşturulmaktadır.
Eğitim, Psikoloji ve Yaşam Kalitesi: Öğrencilerin akademik gelişimlerini destekleyen yenilikçi eğitim metotlarından (robotik kodlama, sanatla terapi vb.), sosyal medya bağımlılığı gibi güncel sorunlara, iyilik halini artırmaya yönelik psikolojik destek programlarına kadar insan odaklı çalışmalar yürütülmektedir.
Sanat ve Kültür: Sanatın iyileştirici gücünden yararlanan sosyal sorumluluk projeleri, yerel malzemelerin (Bolu kili vb.) sanatta kullanım olanaklarının araştırılması ve kültürel mirasın sanat yoluyla gelecek nesillere aktarılması gibi konularda özgün eserler ve uygulamalar ortaya konmaktadır.
Bu projeler, farklı fakültelerden (İktisadi ve İdari Bilimler, İlahiyat, Güzel Sanatlar, Sağlık Bilimleri, Eğitim, Mühendislik, Mimarlık vb.) akademisyenlerimizin yanı sıra öğrencilerimizin de aktif katılımıyla hayata geçirilmektedir. Bu sayede, hem bilimsel bilgi üretimi teşvik edilmekte hem de geleceğin araştırmacıları olan öğrencilerimize toplumsal sorunlara duyarlı bir bakış açısı kazandırılmaktadır.
Aşağıdaki listede tamamlanan ve devam eden projelerimizi inceleyerek, Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi'nin ekonomik ve sosyal alanlarda topluma nasıl değer kattığına dair detaylı bilgi edinebilirsiniz.
Bu projeler genellikle kültürel miras, eğitim, sosyal yaşam, sanat ve topluma yönelik uygulamaları içermektedir.
Proje No | Proje Adı | Yürütücü Ad Soyad | Proje Türü Adı | Birim Adı |
2024-SOS-6.12-0004 | Ses Üretebilen Bir Malzeme Olarak: Seramik | Doç. Dr. Senem Aker Ensari | (BAP-09) Sosyal Sorumluluk Projesi | Güzel Sanatlar Fakültesi |
2024-SOS-6.12-0002 | Kültürel Mirasın İzinde: Geleneğin Belleği | Prof. Dr. Melahat Altundağ | (BAP-09) Sosyal Sorumluluk Projesi | Güzel Sanatlar Fakültesi |
2024-SOS-6.9.-003 | Fakültede yaşam | Dr. Öğr. Üyesi Hasan Durmuş | (BAP-09) Sosyal Sorumluluk Projesi | Gerede Uygulamalı Bilimler Fakültesi |
2024-SOS-6.12-0001 | 60+ Birlikte Öğrenme Üniversitesinin Kuruluşu ve Etkileri | Prof. Dr. Nazmiye Yıldırım | (BAP-09) Sosyal Sorumluluk Projesi | Sağlık Bilimleri Fakültesi |
2023-BDP-6.12.61-0003 | 3D Reçine Yazıcı ile Üretilen Yaralanmış Doku Modellerinin Kullanımıyla Palpasyon Derslerinde Öğrencilerin Sağlıklı ve Yaralanmış Dokuları Ayırt Etme Becerilerinin Artırılması | Dr. Öğr. Üyesi Ramazan Kurul | (BAP-03) Başlangıç Destek Projesi | Sağlık Bilimleri Fakültesi |
2023-BDP-6.10.41-0001 | Deprem Güvenlikli Hafif İç Mekan Mobilya Tasarımı, Üretimi ve Standardizasyonu | Dr. Öğr. Üyesi Orhan Kelleci | (BAP-03) Başlangıç Destek Projesi | Mudurnu Süreyya Astarcı Meslek Yüksekokulu |
Bu projeler genellikle eğitim, sosyal sorumluluk, kültür, sanat, psikoloji, yerel kalkınma ve toplumsal farkındalık gibi konulara odaklanmaktadır.
Proje No | Proje Adı | Yürütücü Ad Soyad | Proje Türü Adı | Birim Adı |
2025-SOS-016 | Üniversite Öğrencilerinin Erişilebilirliklerinin İyileştirilmesi | Doç. Dr. Müzeyyen Eldeniz Çetin | (BAP-09) Sosyal Sorumluluk Projesi | Engelli Öğrenciler Danışma ve Koordinasyon Birimi Koordinatörlüğü |
2025-ÖĞP-018 | Hemşirelik Öğrencilerinde Sosyal Medya ve Dijital İçerik Bağımlılığının Klinik Uygulamalardaki Dikkat Düzeyine Etkisi | Dr. Öğr. Üyesi Necati Bükecik | (BAP-08 ) Öğrenci Projesi | Sağlık Bilimleri Fakültesi |
2025-BDP-017 | Disiplinler Arası Fıkıh Atölyesinin Kurulması: Fıkıh-Hukuk-Eğitim-Psikoloji-Sosyoloji | Doç. Dr. Cemalettin Şen | (BAP-03) Başlangıç Destek Projesi | İlahiyat Fakültesi |
2025-ÖNAP-08 | Doğa Tabanlı Çözümlerle Kampüslerde Yağmur Suyu Yönetimi: Sürdürülebilir ve İklim Dirençli Tasarımlar Üzerine Bir Uygulama | Doç. Dr. Aysun Tuna | (BAP11) Öncelikli Alan Araştırma Projesi | Mimarlık Fakültesi |
2025-SOS-017 | Kapsayıcı Üniversite, Kapsayıcı Gelecek | Doç. Dr. Müzeyyen Eldeniz Çetin | (BAP-09) Sosyal Sorumluluk Projesi | Engelli Öğrenciler Danışma ve Koordinasyon Birimi Koordinatörlüğü |
2025-SOS-018 | Okul Öncesi Eğitimden, Üniversiteye: Bilim Köprüsü | Dr. Öğr. Üyesi Tacettin Tezcan | (BAP-09) Sosyal Sorumluluk Projesi | Mehmet Tanrıkulu Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu |
2025-BOP-008 | Yeşil Miras: Bolu İlinde Öğrenci Katılımlı Atık Yönetimi ve Çevre Bilinci Uygulaması Projesi | Prof. Dr. Fatih Konur | (BAP10) Bolu İçin Projem Var | İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi |
2025-TYL-016 | Bolu-Yeniçağa Killerinin Araştırılması ve Seramik Sanatında Kullanım Olanakları | Prof. Dr. Melahat Altundağ | (BAP-04/1) Yüksek Lisans Tez | Güzel Sanatlar Fakültesi |
2025-ÖĞP-016 | Üniversite Öğrencilerinde Asansör Kullanımının Azaltılması: Kampüste Basamak Etkisi | Dr. Öğr. Üyesi Seda Ayaz Taş | (BAP-08 ) Öğrenci Projesi | Sağlık Bilimleri Fakültesi |
2025-BDP-018 | Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersinde Şiir Yazımına Yönelik Öğrenci Tutumlarının İncelenmesi: İlgi, Motivasyon, Yaratıcılık ve Ahlaki Değerlerin Öğrenme Sürecindeki Rolü | Doç. Dr. Murat Kobya | (BAP-03) Başlangıç Destek Projesi | İlahiyat Fakültesi |
2025-TYL-011 | Üniversite Yemekhanesinde Gıda İsrafının Tespiti, Nedenlerinin Analizi ve Ekolojik Ayak İzinin Hesaplanması | Doç. Dr. Gamze Doğdu Yücetürk | (BAP-04/1) Yüksek Lisans Tez | Mühendislik Fakültesi |
2025-SOS-013 | Mahallelerin Gücü: Muhtarlara Yönelik Afet ve Acil Durum Farkındalık Eğitimiyle Dirençli Toplumlara Doğru | Dr. Öğr. Üyesi Ezgi Atalay | (BAP-09) Sosyal Sorumluluk Projesi | Mehmet Tanrıkulu Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu |
2025-BOP-006 | Bolu ve İlçelerinde Coğrafi İşaret Almaya Aday Yöresel Ürünlerin Tespit Edilmesi ve Ürünlere Yönelik Pazarlama Planı Geliştirme Projesi | Doç. Dr. Niyazi Gümüş | (BAP10) Bolu İçin Projem Var | Bolu Meslek Yüksekokulu |
2025-TDR-012 | Koroner Arter Hastalarında Dallanmalı Senaryo Temelli Eğitimin Risk Farkındalığı ve İlaç Uyumuna Etkisi: Çift Kör Randomize Kontrollü Çalışma | Doç. Dr. Saadet Can Çiçek | (BAP-04 /2) Doktora Tez | Sağlık Bilimleri Fakültesi |
2025-SOS-015 | Aktif Kampüs: Üniversite Öğrencilerinde Fiziksel Okuryazarlığın Geliştirilmesi | Dr. Öğr. Üyesi Seda Ayaz Taş | (BAP-09) Sosyal Sorumluluk Projesi | Sağlık Bilimleri Fakültesi |
2025-TDR-011 | Tip 1 diyabetli çocuklarda modele dayalı geliştirilmiş dijital oyunun metabolik kontrol, öz yeterlilik ve yaşam kalitesine etkisi: randomize kontrollü çalışma | Doç. Dr. Bedriye Ak | (BAP-04 /2) Doktora Tez | Sağlık Bilimleri Fakültesi |
2025-BOP-005 | 11. Anneler Üniversitede: Aile Yılında Annelere Yönelik Farkındalık Eğitimi | Doç. Dr. Hikmet Yağlı Mavil | (BAP10) Bolu İçin Projem Var | İlahiyat Fakültesi |
2025-BOP-004 | Kampüs Alanları İçin Üretilen Ahşap Piknik Masalarının Üniversite Öğrencilerinin Psiko-Sosyal İyilik Hali Üzerindeki Etkisi | Öğr. Gör. Dr. Serdar Kaçamer | (BAP10) Bolu İçin Projem Var | Bolu Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu |
2025-TYL-009 | Din Eğitimi Açısından Talim-i Etfal-i Müslimin Eserinin İncelenmesi | Doç. Dr. Seyyid Sancak | (BAP-04/1) Yüksek Lisans Tez | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü |
2025-BDP-011 | Destek AFAD Gönüllüsü Eğitiminin Afet Bilinci Algısına Etkisinin Belirlenmesi | Dr. Öğr. Üyesi Ezgi Atalay | (BAP-03) Başlangıç Destek Projesi | Mehmet Tanrıkulu Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu |
2025-SOS-010 | Çocuk Üniversitesi’nde Keşfediyorum, Üretiyorum, Geleceğime Yön Veriyorum | Dr. Öğr. Üyesi Naciye Somuncu Demir | (BAP-09) Sosyal Sorumluluk Projesi | Eğitim Fakültesi |
2025-SOS-014 | Sürdürülebilirlik Kalkınma Hedefleri Bağlamında Üniversite Öğrencilerinin Bağımlılık Farkındalığı Üzerine Bir İnceleme | Doç. Dr. Orhun Türker | (BAP-09) Sosyal Sorumluluk Projesi | Güzel Sanatlar Fakültesi |
2025-SOS-011 | “Uluslararası Öğrenciler Gözünden Türkiye" Ödüllü Kısa Film Yarışması | Dr. Öğr. Üyesi Yılmaz Bacaklı | (BAP-09) Sosyal Sorumluluk Projesi | Fen Edebiyat Fakültesi |
2025-BDP-010 | Bağışlanan Eski Tekstil Atıklarından Sanat Tuvalleri: Sürdürülebilir Pigment Kullanımı | Doç. Dr. Melek Akyürek | (BAP-03) Başlangıç Destek Projesi | Güzel Sanatlar Fakültesi |
2025-BOP-002 | Mudurnulu Bir Osmanlı Âlimi: Muhammed Mudurnî Efendi | Doç. Dr. Necmi Sarı | (BAP10) Bolu İçin Projem Var | İlahiyat Fakültesi |
2025-SOS-009 | "Renklerle İyileşme: Psikolojik Rehabilitasyonda İç Mekan Duvar Boyamaları" | Dr. Öğr. Üyesi Melek Şahindokuyucu | (BAP-09) Sosyal Sorumluluk Projesi | Güzel Sanatlar Fakültesi |
2025-BDP-006 | Anders Zorn Paleti’nin Teorik ve Uygulamalı İncelenmesi | Dr. Öğr. Üyesi Deniz Reisoğlu | (BAP-03) Başlangıç Destek Projesi | Güzel Sanatlar Fakültesi |
2025-SOS-005 | Üniversite Öğrencilerinin İyilik Halini Artırmak İçin Çevrimiçi ACT Temelli Bibliyoterapi Uygulaması | Doç. Dr. Yasin Aydın | (BAP-09) Sosyal Sorumluluk Projesi | Eğitim Fakültesi |
2025-TDR-008 | Basınç Yarası Gelişme Riskinin Değerlendirmesinde Kantitatif Boyutlu Yeni Bir Ölçek Geliştirilmesi ve Mevcut Ölçeklerle Karşılaştırılması | Prof. Dr. Arzu Özcan İlçe | (BAP-04 /2) Doktora Tez | Sağlık Bilimleri Fakültesi |
2025-SOS-003 | Sosyal Sorumluluk Bilinci, Sürdürülebilir Tekstil Farkındalığı ve İkinci El Kıyafet Butiği Projesi | Doç. Dr. Gamze Doğdu Yücetürk | (BAP-09) Sosyal Sorumluluk Projesi | Mühendislik Fakültesi |
2025-TDR-004 | Çocuk Yoğun Bakımda Model Temelli Geliştirilen Bakım Karar Destek Sisteminin Hemşirelerin Karar Verme ve Görüşlerine Etkisi | Doç. Dr. Bedriye Ak | (BAP-04 /2) Doktora Tez | Sağlık Bilimleri Fakültesi |
2025-SOS-002 | BAİBÜ Yaşama Tutunma Hareketi, Her Hayat Kıymetlidir | Öğr. Gör. Şeref Maden | (BAP-09) Sosyal Sorumluluk Projesi | Mehmet Tanrıkulu Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu |
2025-SOS-001 | Kırsalda Kadın Sağlığını Koruma ve Geliştirme Eğitim Programının Etkileri: Demirciler Köyü Örneği | Doç. Dr. Nevin Çıtak Bilgin | (BAP-09) Sosyal Sorumluluk Projesi | Sağlık Bilimleri Fakültesi |
2025-TYL-001 | Endonezya'nın Batı Bölgesindeki Geleneksel Cami Mimarisine Yerel Kültürün Etkisi | Doç. Dr. Can Karagülle | (BAP-04/1) Yüksek Lisans Tez | Mimarlık Fakültesi |
2025-TDR-001 | Orta Anadolu Bölgesinde Doğal Olarak Yetişen ve Sebze Olarak Tüketilen Yabani Yenilebilir Bitki Türlerinin Etnobotanik Özelliklerinin Belirlenmesi | Prof. Dr. Beyhan Kibar | (BAP-04 /2) Doktora Tez | Ziraat Fakültesi |
2024-TYL-6.12.48-0014 | Fen Bilimleri Dersi Güneş Sistemi ve Tutulmalar Ünitesinde Robotik Kodlama Destekli Uygulamalarının 6. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarı Üzerine Etkisinin İncelenmesi | Prof. Dr. Dündar Yener | (BAP-04/1) Yüksek Lisans Tez | Eğitim Fakültesi |
2024-SOS-6.12-0005 | İklim Dirençliliğinin Arttırılması için Tarımda Kadınların Güçlendirilmesi: Bolu İli Örneği | Dr. Öğr. Üyesi Gamze Doğdu Yücetürk | (BAP-09) Sosyal Sorumluluk Projesi | Mühendislik Fakültesi |
2024-SOS-6.12-0006 | Sağlık alanında eğitim gören lisans öğrencilerinde tıbbi atık yönetimi farkındalığının geliştirilmesi: Bolu İli Örneği | Öğr. Gör. Dr. Şeyda Karabörk | (BAP-09) Sosyal Sorumluluk Projesi | Tıp Fakültesi |
2024-BDP-6.12.58-0005 | İyileştiren Sağlık İç Mekanları: BAİBÜ Pedodonti Kliniği Sanatsal Seramik Uygulaması | Dr. Öğr. Üyesi Elif Özgen | (BAP-03) Başlangıç Destek Projesi | Mimarlık Fakültesi |
2024-BOP-6.12.49-0001 | Bolu Kültür Turizm Destinasyonlarının Tanıtımına Yönelik Bolu Müzesi ve Mudurnu Arkeopark için İngilizce İçerikler Hazırlanması | Doç. Dr. Nazan Müge Uysal | (BAP10) Bolu İçin Projem Var | Fen Edebiyat Fakültesi |